سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 30 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۲۵:۲۸

بیش از 160 فروند کشتی از کانال پاناما عبور کرده‌اند

باشگاه خبری فراساحل: از زمان افتتاح طرح توسعه‌یافته کانال پاناما، مقام‎های این کانال موفق به عبور دادن بیش از 160 فروند کشتی از این مسیر شده‎اند.
کشتی‎های کانتینری و کشتی‎های حمل LPG تاکنون بیشترین عبور را از کانال پاناما، پس از توسعه، داشته‎اند. این کانال  پس از توسعه در اواخر ژوئن 2016 با عبور یک فروند کشتی کانتینری نئوپانامکس افتتاح شد که  بلافاصله پس‌ازآن یک فروند کشتی حمل LPG  نیز نخستین سفر تجاری خود را با عبور از این کانال آغاز کرد. اما یک ماه طول کشید تا نخستین کشتی حمل LNG در اواخر ماه جولای از کانال پاناما عبور کند. از زمان افتتاح طرح توسعه‌یافته کانال پاناما مقام‎های این کانال (ACP) موفق به عبور دادن بیش از 160 فروند کشتی از این مسیر شده‎اند که این به معنی میانگین روزانه عبور دو فروند کشتی از کانال پاناما است. همان‌طور که انتظار می‎رفت کشتی‎های کانتینری بیشترین استفاده را از این کانال کردند و به دنبال آن‌ها کشتی‌های ویژه حمل LPG قرار گرفتند. در ادامه این روند انتظار می‎رود که عبور کشتی‎های حمل LNG از کانال پاناما نیز افزایش یابد چراکه ظرفیت صادرات LNG آمریکا همچنان در حال افزایش است.

در همین حال، تاکنون کشتی MT Aegean Unity ساخت سال 2016 میلادی تحت مدیریت تجاری Mjolner Shipping تنها کشتی نفت‌کشی بوده است که از کانال پاناما عبور کرده است. نکته جالب در مورد این عبور این بود که کشتی یادشده بعد از تخلیه محموله نفتی خود در باهاماس موفق به بارگیری محموله دیگری شد و یکبار دیگر با محموله دیگری از مسیر کانال عبور کرد. به جز این نفتکش، تاکنون نفتکش های دیگری قصد خود را برای عبور از این مسیر اعلام کرده اند و اکنون در راه خود برای عبور از کانال پاناما هستند. اما اینکه عبور نفتکش‎ها و کشتی‎های حمل محصولات نفتی چقدر از این مسیر عمومی شود بستگی به فرصت هایی دارد که توسط غول‎های نفتی و بازرگانان ایجاد می شود. اما نکته دیگری هم در کوتاه مدت بر عبور نفتکش ها از این کانال تاثیر می گذارد، تجهیزات ایمنی مناسب بر روی کشتی‎ها برای عبور ایمن از کانال پاناما است. کانال پاناما برای عبور دادن کشتی‎های عبوری از شناور استفاده می‎کند و این مطلب به علاوه تجهیزات مورد نیاز کشتی‎ها برای عبور بسیار پیش از افتتاح کانال جدید در اخیتار کشتی‎ها قرار گرفته بود، اما اکنون مشخص نیست چه تعداد کشتی نفتکش‎ خود را برای عبور ایمن از این مسیر آماده کرده اند. تمامی کشتی‎های نفت‌کشی که در سال 2016 و پس‌ازآن ساخته شوند تجهیزات مورد نیاز برای عبور از کانال را دارند اما نفتکش‎های قدیمی‎تر باید برای عبور تجهیزات مورد نیاز را نصب و استحکامات خود را تقویت نمایند. ظرفیت عبور از کانال پاناما، مسیر توسعه‌یافته، 12 کشتی در روز (24 ساعت) است اما مقام‎های کانال پاناما با یک یا دو عبور کار این مسیر را آغاز کرده اند و قصد دارند به تدریج تعداد عبورها را به حداکثر ظرفیت برسانند. کارشناسان انتظار دارند کشتی‎های کانتینری، کشتی‎های حمل گاز (LNG و LPG)، کشتی‌های کروز و کشتی‌های نفتکش به ترتیب بیشتری تعداد عبور را از کانال پاناما داشته باشند.



  کد خبر : 2502
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :